fullfartframat.se

lukten av afrika

2 kommentarer

När jag väl släpade mig hem från jobbet och öppnade dörren ut mot den friska luften blev jag för ett ögonblick väldigt förvirrad. Det luktade som hemma. Inte som hemma söder om stan, utan hemma som söder om ekvatorn. Det luktade som mitt älskade Mozambique. Det luktade varm fukt och rött damm. En svag bris som förde med sig en kvarvarande värme hjälpte mig till att minnas tillbaka till senaste resan i februari. Jag vill tillbaka igen.

Nu.
Saknar.
Längtar.  

Mozambique%20Palm

bild från google
2 thoughts on “lukten av afrika

  1. Vill oxå till Afrika, ja egentligen vill jag nästan vart som helst bara jag skulle få vara ledig !!!

  2. Alla borde uppleva afrika (söder om Sahara) iaf en gång i livet.. 🙂

Kommentera

