fullfartframat.se

life is gooood!

5 kommentarer

Jag lär ha grym träningsvärk i axlarna och sneda magmusklerna imorgon.. Jag upprepar: GRYM! *ler med hela ansiktet*

Nu har höstens PT-säsong satt igång! Ja, jag säger höstens eftersom farsen kommer att utspela sig under, just, hösten. Varje onsdag framöver (med viss flexibilitet) kommer jag att bli drillad främst på bålstyrka och -stabilitet samt axlar/armar. Mina svagaste områden med andra ord. Där jag verkligen behöver hjälp. Där jag är så sned och ojämn att det tillomed syns i spegeln. Men, det ska ändring på det nu! Jag har pratat om det i ett halvår, gnällt och jiddrat. Muttrat och svurit. Men nu mina vänner, NU GÄLLER DET!

PTJ har ett stort och ansvarsfullt arbete framför sig – men jag litar på honom. Till 110 % – om inte mer. Jag vet att han vet vad han pratar om, jag vet att jag kan vara ärlig med honom och jag vet att han säger som det är. Eller tja, det sista hoppas jag iallafall. 😉

Idag mjukstartade vi efter ett långt uppehåll. Axlarna fick sig iofs en ordentlig omgång, från sidan, framifrån och bakifrån.. Det svåraste var att få till att få de bakre axelmusklerna att arbeta, i början tog det mest i ryggen för mig. Men allt eftersom så kände jag hur det började kännas mer och mer där det skulle.

Jag insåg väldigt snabbt att jag stelnat till under sommaren, riktigt rejält! Avsaknad av pilates, core och yoga kallas det kanske? Tyngdpunkten på jogging/löpning och cykling kanske? *harkel* Tur att jag ska på yoga imorgon. Jag som annars är van att vara väldigt smidig (notera skillnaden mellan osmidig och klumpig!!) och rörlig kände mig nu väldigt stel och orörlig. Men det släpper väl det med.

Dagens positiva: Att det var skönt att träna axlarna! Faktiskt!
Dagens negativa: Plankorna *skäms*

5 thoughts on “life is gooood!

  1. Woho..! Träningsvärk is the shit! 😉
    Nu ska vi verkligen få ordning på din rygg o axlar så du blir stark o orkar springa genom livet med en jäkla fart, eller ja, för fort får det juh förstås inte gå men att bli en riktigt aktiv pensionär är ju alltid ett bra mål! ^^

  2. It is!! Fast den blev inte så farlig, vet inte om jag ska vara besviken eller glad!? 😉 ”Aktiv pensionär”.. men, alltså.. sååå gammal är jag inte!!? *lol*

  3. var inte besviken snälla ^^ träningsvärk är inte ett kvitto på bra träning 😉

  4. Okay, jag är inte bevsiken! 🙂

  5. Grymt med strukturerad PT-träning, det gör hela skillnaden för min egen del iaf!

Kommentera

