fullfartframat.se

uppvärmning inför tjejmilen

9 kommentarer

I vanlig ordning är jag ganska dåligt förberedd inför Tjejmilen imorgon.. I vanlig verkar jag inte riktigt bry mig. Vad gör man då för att i sista minuten få till en gnutta förberedelse?

Jo, man tar en lugn joggingtur med en kollega på fredag kväll. Runt milen i underbart vackra omgivingar. Småprat och varma regnskurar. Kollegan visade mig en verkligt trevlig löpslinga. Jag kommer garanterat tillbaka! Kom hem med insikten att loppet på söndag nog kommer att gå ganska bra iaf. 🙂 Inser också att jag nog aldrig kommer att bli den person som kommer att jobba på för att nagga av minuter, utan kommer istället att nöja mig med att orka med. Ni vet, orka springa en mil utan problem, orka springa en timme utan att stanna, orka springa genom livet helt enkelt. Visst, jag kommer att backträna, jag kommer att springa intervaller, jag kommer att testa att spränga distanser – men jag kommer nog aldrig bli manisk på minuter. Inget illa i det, men det är inte för mig.

agesta 28 augMan kan också dra med sig sin älskling ut på en skön men rask skogspromenad på en timme i strålande sensommarväder (vägrar säga höst..). [note to PTJ: Får man inte träna så måste man ju iallafall fä röra på sig!!] Inser att Ågesta friluftsområde har en massa, massa underbara löpslingor. Allt från en kort, snabb en-kiloemters till nästan hur långt hur som helst.. Många av vägarna passade sig också för mtb-cykling.. 🙂 Vem vet, en dag kanske jag susar nerför en backe och skrämmer slag på oanande joggare – sådana som jag oftast själv är. Men en sak är säker – Jag kommer garanterat tillbaka!

Man kan också äta en god rom-marinerad (ja, rom!!) grillad kyckling med ungspotatis och en massa annat gott som god bas inför loppet.

Man kan också dricka ett gott vin.

Inga intervaller, ingen backträning men annars en j*kla bra förberedelse. 🙂

food 28 aug

9 thoughts on “uppvärmning inför tjejmilen

  1. Jäkligt bra metafor gumman.

    ‘..orka springa genom livet..’

    Ibland är det just vad det handlar om. Men i ditt fall är det mer än bara det. Du har funnit det som gör dig glad och du gör det så bra. Skit i att spränga minuter. Det räcker väl som det är nu att vi försöker göra allt så snabbt som möjligt. Spring i den tempo som gör att DU är glad! Kram

  2. Låter som att du är mer än väl förberedd – kool som en filbunke ju! 🙂

  3. Lycka till nu tjejen! Tyvärr försvann min Tjejmilspremiär i operationer och antibiotika, men jag kommer stå längst vägen och skrika på Er!

    Kram kram

  4. Lycka till idag min kära Klient 😉
    Och ja, man får röra på sig, det säger jag absolut ingenting om! 🙂 Men att springa tunga intervaller dagen innan loppet är ju inte bra!

    Woho! snart ska vi dra igång din träning på riktigt!

    KRAM!

  5. Vilken härlig inställning du har! Lycka till idag!

  6. Tack alla goa!! 🙂

  7. Hallooj! Vet inte om du hann fatta att det var mig du träffade, som stod och pratade med Coyntha 🙂 Brukar tyvärr inte vara inne och läsa så mycket på din blogg, men kikar in lite då och då när jag blir påmind om den på nåt sätt!

    *skrattar lite gott för mig själv*
    Vet inte ens om du vill veta vad jag läste denna mening som:
    ”skrämmer slag på oanande joggare”
    Men lägg till ett ‘n’ och ett ‘era’ på passande ställen så kanske du förstår, hahaha! Blev lite fundersam 😛

  8. Glömde gratulera till en väl genomförd Tjejmil!!! *klantig* Det var skoj att springa idag!!

  9. Izza/Anna: Hahahaaaa!! 🙂 Underbar fel-läsning! 🙂 ..och tack detsamma! Kul att se dig! Det var riktigt skoj, även om vi i sedvanlig ornding måste få gnälla lite efteråt.. 😉

Kommentera

