fullfartframat.se

sedvanlig paddling på osedvanlig dag..

5 kommentarer

[Ser ut som om fler än jag är ganska trötta på Fitness..]

Den nu sedvanliga onsdagspaddlingen gick av stapeln på en tisdag. Så är det ibland.

img_3243 050

[Bilden är från förra onsdagspaddlingen, tagen av Urban Jonsson]

En något mindre (än vanligt) skara paddlare samlades vid Edsviken inför gårdags kvällens begivenheter.. Några nya, några veteraner och så vi då.. Solen sken men det blåste ganska bra.. vind (och snabba båtar) som resulterade i några spännande vågor ute i viken. Hej och hå! Jag satt och njöt och tyckte det var som att vara på Grönan, men delar av sällskapet var inte lika roade.. *fniss*

Under största delen av turen tyckte jag att jag fick till tekniken ganska bra och paddlade verkligen med raka armar (mitt mantra var ”fram med axeln, rak arm, vrid”..), men när tröttheten kom ikapp en efter fikapausen så blev man både stel i ryggen och böjd i armarna.. Jag kände av antydan till kramp i vänster baksida lår emellanåt, men tror att det berodde på att jag inte fick riktigt till avståndet till roderpedalerna.. Det ska ju sägas att tekniken blir bättre och bättre för varje gång, men jag är fortfarande osäker på om jag orkar med/klarar av en hel helgs bravader.. även om man nu inte paddlar konstant. 🙂

Jag är verkligen så tacksam att V fick med oss på detta och att jag på det sättet fick upp ögonen för ytterligare en pausknapp i mitt liv. Tack gumman!

Tyvärr tog turen slut alltför snabbt tyckte jag, men vi vände hemåt glada och nöjda iallafall.

Idag skulle jag ha kick-startat PT-säsongen med PTJ, men fick tyvärr omboka den.. (inte avboka – bara omboka!). Lite ledsamt, men så är det ibland..

5 thoughts on “sedvanlig paddling på osedvanlig dag..

  1. Ses vi där nästa onsdag?

  2. Jag gillar ordet.. pausknapp..
    Den knappen borde vi trycka på oftare. Sluta skynda så mkt.. överallt..

    Är väldigt glad över att ni ville komma med också. Delad glädje är ju faktiskt dubbel glädje.

    Kan ju faktiskt hålla med dig om att din teknik senaste gången var bättre och SÅG bättre ut.

    Hoppas att onsdagen för med sig gott väder också!

  3. Ja, precis sluta skynda och stressa i onödan. Livet är för kort och värdefullt för att vi ska stressa slut på oss så att vi inte kan njuta av de n lilla tid vi har här tillsammans.

    Tack för dina fina ord om paddlingen. Det värmer!

  4. Pingback: bad blogger « Full fart framåt!!

Kommentera

