fullfartframat.se

same ol’, same ol’

10 kommentarer

Senaste numret av Fitness Magazine ramlade innaför dörren igår. Kastade ett getöga på omslaget och blev lika besviken som de senaste numrena.. Samma lika liksom. en tjej i minimala kläder står och posar..

Ge mig träningsprofiler, action bilder, svettiga gym.. vad som helst – bara inte chick lit-bilder! 😦 Innehållet ska jag inte dissekera (ännu) eftersom jag inte läst tidningen så noga än..

Men annars så måste jag erkänna att jag mycket hellre läser Runners World eller Aktiv Träning.

Vad läser ni för tidningar inom träningsgenren?

10 thoughts on “same ol’, same ol’

  1. Du vet det funkar lika bra på kvinnor som män men den ”Chick” på fram sidan… Ja jag vet värden är hård och orättvis

  2. Jag läser Runners, alla olika som jag kan få tag på. Fitness är ingen tidning för mig men jag gillar ju inte klassträning (förutom spinning) eller gymträning. Det är synd att det inte finns fler löptidningar att köpa, efter ett tag blir det ju samma saker som mals om.

  3. Vi är i Norrland får tidningen lite senare också verkar det som, det ger ingen bra cred till Fitness Magazine…

  4. Jag är likadan som Anna, som helst maler på för mig själv eller med en kompis, och Runners är absolut första valet. Köper ofta USA-versionen när jag är i USA, och Engelska när jag är där, men efter att beställt svenska RW ca. ett år börjar jag vara ganska mätt på den också; det är liksom det samma som dyker upp igen och igen. Aktiv träning har jag bara läst ett ex. av, och den tyckte jag var ganska bra egentligen. Kanske borde man ge en prenumeration en chans?

  5. samma tanke som du, ibland är FM och såna tidningar lite förnära till Cosmopolitan….

    jag röstar för ”runners world” =)

  6. Ghosthack: Nej, jag vet.. världe är en grym plats att leva i.. 😉

    Anna och Snorkkis: Jag hade gärna också velat ha haft fler tidningar i stil med Runners, men även de engelska och amerikanska versionerna av Runners är likadana.. Större variation vore inte helt fel!

    Erika: Som om det skulel behövas längre tid för att leverera en tidning till er? Dåligt! Fast det är ju förvisso Posten fel, inte FM..

    Em: Jajamen.. Runners regerar – än så länge!

  7. Jag måste säga att jag blev väldigt besviken när jag köpte Aktiv Träning. Den kändes helt inriktad på män, även om det på framsidan såg ut som att det handlade om träning för alla. Det var män på alla bilder, träningskläder för män och bara kostråd gällande män osv. Kanske en slump just det numret, men jag ledsnade där…

  8. Mikaela: Den _är_ riktad mot män. Det står tom på deras hemsida – men jag tycker den hade mycket matnyttigt iaf. 🙂 Om inte annat så var den, för mig, väldigt inspirerande.

    Konstigt att resultatet blir Fitness när man ska göra träninsgtidning för kvinor..

  9. Aha, det förklarar saken, jag uppfattade det inte så när jag såg utsidan, inget i titeln eller sådär, och kände därför att det mest var ”tyst” uteslutning av kvinnor i träning. Har sett det där så mycket på andra ställen, är trött på uppdelningen. Perspektiven är helt olika när man producerar material som skall vända sig till killar resp tjejjer, trots att det är killar på yogaklasserna, trots att tjejjer tränar boot camp och PT. Det görs mer olika än vi är, är väl kontentan av mitt intryck av träningstidningar vs verkliga livet.

    Har dock inte läst RW alls, ur funkar det där, känns den unisex?

  10. Låter jättemysigt med paddlingen!!

Kommentera

