fullfartframat.se

så mycket kul, så lite tid..

3 kommentarer

Nu när höstschemat har dragit igång på de flesta gym så ploppar det oftast upp en massa godbitar, antingen helt nya klasser eller pass som man annars ignorerat eller bara inte noterat. Jag har vid flertalet tillfällen tidigare svamlat om Body Combat – men aldrig kommit mig för. Nu har jag dock lyckats få med mig sällskap så nu är jungfrufärden planerad till lördag. 😉 Inte för att jag måste ha sällskap, men det är så mycket roligare då!

Nu upptas ju en kväll i veckan av kajakpaddling också (det har väl inte ungått någon!?) som gör mitt redan knökfulla schema ännu knökfullare. Men allt roligt får alltid plats! 🙂 Har dock inte betsämt mig än om jag ska anmäla mig till helgutflykten eller inte.. Paddla, tälta och tölta? Hm, ja varför inte.. Normalt är onsdagarna vikta för paddlingen, men denna vecka är det idag – vilket tyvärr gör att jag missar yogan för underbara Anna i Farsta. Suck. nåja, en annan dag!

Jag tänkte dock försöka smaka av gammalt och nytt klassutbud på SATS under hösten och testa på lite nya klasser som jag annars bara sneglat på.. Var fokus kommer att ligga vet jag ännu inte, men spinningen lär ju inte försvinna. 🙂 ..och för att verkligen komma igång med styrketräningen så har jag en plan. En plan jag vill dryfta med PTJ först dock.

Den här veckan inleddes med ett tungt spinningpass i Farsta. Tur att det bara var 45 minuter för jag var helt skakig när jag klättrade ner på jorden igen… fick sen sällskap på vägen hem av tjejen som ledde passet. En trevlig liten pratstund! 🙂

Många ideer inför hösten. Pirrar i kroppen av att komma igång och få rutin på’t igen. Pirrar av att få testa på nya grejer.

Har ni någon ny sport/nya pass på gymmet som ni är nyfikna på och tänker testa nu i höst? Isåfall vad?

3 thoughts on “så mycket kul, så lite tid..

  1. Jag ska börja salsa som en ny grej. Reaggeton pass imorgon, spännande om än dock inte så jobbigt kanske.

  2. Frida: Spännande med salsa och reaggeton! Jag är tyvärr väldigt dålig på att dansa, men det skulle vara jättekso att testa på iaf. 🙂

  3. Så kul att du testar på massa nya saker, jag känner mig så pepp på det också! de senaste veckorna har jag börjat träna pass igen, har inte gjort det på kanske 7-8 år. De senaste två åren har jag kört antingen yoga utanför gymmet eller PT och egen gymträning.

    Nu har jag fått frispel och kört spinning, SATS yoga, pilates med boll, core och har bokat in mig på PT-cirkel och Body Balance. Jag vill jättegärna testa afro, hoppas på att bli tänd på pump som jag varit en gång i tiden, och sen kommer jag prova på längre spinningpass. That’s the best!

Kommentera

