fullfartframat.se

ett antal hundar senare..

6 kommentarer

downward-facing-dog-pose1Jag är uppenbarligen inte bara glömsk, jag är också väldans stel i kroppen. Det visualiserade sig under gårdagens yoga. Inte ens hundarna satt där de skulle.. Insåg på en gång att det var alldeles för länge sedan jag yogade! Som sagt, det är nog hög tid att införa mina tidigare rutiner igen.. *host harkel*

Så där *pekar till vänster* såg jag inte ut i mina första downward facing dog.. Men jag gjorde jäkla snygga krigare och trianglar! 🙂

För er som hänger med på bloggen så har det väl inte undgått någon att jag gruffat över SATS och deras fenomenalt duma idé att slänga ut mig från bokningen efter tre ynka missar. Bah! Nåja, jag har tjurat och varit allmänt obstinat i tre veckor, men igår var det alltså dags att hitta tillbaka.

Kvällen började dock med ett spinningpass.. jag var osäker i början om jag skulle ta det lugnt och ”känna efter” dagsformen eller om det vore klokast att köra på ”som vanligt”. Som vanligt vann ”som vanligt”! 🙂  Instruktören som körde passet hade varit sjukskriven i ett antal månader så vi fick varningen att det eventuellt kunde bli lite ringrostigt. Det stämde inte. Det var som vanligt. Fullt ös. Jag kände dock av högerknä när jag ökade på motståndet och fick lugna ner mig lite, men annars så var allting som vanligt. Flåsigt. Svettigt. Tungt. Det kom väl inte några spinning-high-moments, men den där trygga välbekanta känslan infann sig väldigt snabbt. Det här kan jag. Här vet jag vilka knappar jag ska trycka på för att få den effekten jag vill. Alltså, allt är som vanligt. Som det ska vara.

Passets höjdpunkt var nog när vi fick uppmaningen ”Full fart framåt!!” Jajamen. Jag vet!

Kvällen avslutades med en timme yoga. Där fungerade inte knapparna längre.

6 thoughts on “ett antal hundar senare..

  1. Även jag kom igång med yogan igen efter ett lååångt uppehåll nu förra veckan. Känns så sjukt bra, jag älskar att ha yoga i mitt liv!

  2. Åh vilka härliga bilder. Toppen förutsättningar för en fin kajakdag.

  3. Ja man märker hur mycket yogan behövs när man går på den igen efter ett uppehåll. Så väldigt svårt att hinna med allt bra och roligt man vill träna bara…

  4. Oj vad härligt det ser ut!

  5. Mikaela: Jag kan inget annat än hålla med. Förstår inte att jag klarat mig utan dne tidigare…

    Frida: Den var helt underbar. Urban Jonsson, en av ledarna tog de fina bilderna.

    Susanna: Yoga ger veerkligen mycket – och man märker så väl när man ”slarvar”. Jag får skriva schema varje helg för inkommande vecka så jag hinner med allt skoj!

    Anna: Det var underbart!

  6. Det ser jättemysigt ut! Har bara paddlat en el en par ggr förut och det var nog mera bonnapaddling 😉

Kommentera

