fullfartframat.se

*landat i soffan*

4 kommentarer

Det blev några hektiska – men härliga – dagar efter bloggspinningen och jag ber om ursäkt för att att jag inte uppdaterat så bra.. My bad! Det lär väl bli bättre ordning på mig när jobbet börjar igen! 🙂

Spinningpasset med Terese på SATS Hötorget (ännu ett till center på min lista) var så skönt som jag hade förväntat och träningsglädjen bland de som samlats för passet var verkligen på topp! Det var inte enbart under filmsnutten nedan som det tjoades och tjimmades! 🙂 Den peppen och energin skulle man ha under alla spinningpass! 🙂 Kul att återse gamla ansikten och möta nya! 🙂 Speciellt kul var det att Snorkfröken tittade förbi! Det syntes inte nånstans att du joggat in till SATS! Så pigg och fräsch som du såg ut. Life is unfair.. 🙂

Tyvärr märkte jag av att Semester 2009 inte varit så aktiv som den kanske skulle kunna ha varit.. *host host* och jag tog nog ut mig lite för mycket i början för att verkligen få till rätt nivå på resten av passet. Det var dock lika tungt och skönt som jag förväntat och jag ska verkligen försöka att få in fler av Tessans pass i mitt höstschema. Tessans pass är verkligen så tunga som du själv väljer och innehåller inga onödiga krusiduller eller annat tjafs. Sånt tycker jag om. Du har möjlighet att fokusera på ditt, men har en grundmall att utgå från.

Trots folk som avvek på vägen var vi ändå några stycken som hamnade på ett fik efteråt för att höja upp energinivån efter gott avverkat pass. 🙂 Jag var dock extremt trött efteråt och inte särdeles pratglad. Ber om ursäkt! 🙂 När jag väl kom hem så kände jag mig ganska hängig och trött och panikhuttade aloe bara för att verkligen undvika eventuella förkylningar eller andra baciller.. Tydligen hjälpte det för dagen efter var jag lika sprudlande full av energi som vanligt! 🙂

Packade väskorna och begav oss ut till spenaten för två dagar av sol, stora vovvar, rivande av veranda, god mat och gott sällskap. Joggingskorna följde med men användes enbart ombord båten.. Haha!!

Kom dock ut på ett skönt backintervall-pass igår kväll. Jag hade tänkt ut en möjlig backe redan innan jag begav mig ut.. Den är lagom lång och inte alltför brant, men så pass brant att det känns i benen.. tro mig! 🙂 Värmde upp med 10 minuter jogg, sprang uppför backen (som kändes bara längre och längre för varje gång..) * 6 och avslutade med 20 minuter hemgång, där de tjugo minuterna var uppdelade i fartlek och tempointervaller.  Jag var helt färdig när jag kom hem trots att det borde inte ha varit så jobbigt, det är kanske ännu ett bevis på att jag inte är i bra form just nu?

Vi har återigen spenderat dagen i skogarna runt Hellasgården. Denna gången blev det milspåret med diverse utflykter.. 🙂 Jag vet faktiskt inte hur långt det blev till slut, men det spelar ingen roll! Två timmar och tjugo minuter senare så kom vi tillbaka till bilen.. trötta i benen, stela i knäna, törstiga men nöjda. Inte lika mycket bergsklättring som tidigare men en skön vandring i skogarna!

milenNu blir det lat lördagskväll framför dumburken, så där lagom mosig efter en dag i solen..

4 thoughts on “*landat i soffan*

  1. Jag har bokat in mig på nytt spinningpass nu på måndag, så då får jag se hur det vanligtvis är. Om det inte tjoas lika mycket får jag la tänka tillbaka på bloggspinningen.
    Och, det är aldrig för sent att komma igång igen efter lite mindre aktivitet, det går ju lite i perioder det där ändå, ibland har man ju mycket annat för sig helt enkelt. 🙂

  2. Åååh, trevligt! Du blev biten av spinningbacillen förmodar jag.. 😛 Är det för Tessan måntro?

  3. Fina bilder :0) Backintervaller är ngt jag verkligen borde börja med !!!!

  4. Skulle ha varit roligt att hänga med er ut för lite snack efteråt, men funkade inte för mig denna gång. Tur att det inte var någon förkylning du hade, utan att det bara var nåt tillfälligt.

    Och, nja – så oberörd såg jag väl inte ut; kände mig hur sliskig som helst när jag träffade er 🙂 .

    Backintervaller – skriver in på önskelistan!

Kommentera

