fullfartframat.se

stadskatten blev bergsget…

7 kommentarer

Tog med mig älsklingen och drog till skogs.. skulle ta en behaglig promenad längs nåt av spåren vid Hellasgården. I lagom såstakt liksom. Inget ansträngande, bara vara ute i solen. Lukta på blommorna, softa på en gräsplätt.. ja, ni fattar!

Ehum.

Det slutade med att vi vandrade runt sjön – inte det vanliga promenadstråket utan det som innebär bergsklättring upp till högsta topparna runt sjön. Hoppa från sten till sten, slira i lera, klättra uppför, kana nerför, snubbla på rötter, leta efter gula prickar, gå runt, gå tillbaka, pusta lite..

Varmt, svettigt, jobbigt, flåsigt men kul, skönt, trevligt och till stor del en härlig utsikt!! 🙂

hellasgarden

Avslutade med en god fisk- och skaldjursgryta på Restaurang Storstugan. Det behövdes! Trots vattenflaska med ute i skogen så har nog kallt vatten aldrig smakat så gott! 🙂

7 thoughts on “stadskatten blev bergsget…

  1. Det låter mysigt och som en fin promenix!! Fina bilder också…
    Ha det gott!

  2. Åh så fint det ser ut!!

  3. Det var jättehärligt även om det var riktigt, riktigt jobbigt emellanåt! 🙂 Men den utsikten man fick betalade all möda vi fick genomgå.. *ler* Vi såg Globen från toppen av berget..

  4. Låter som en tuff sväng runt sjön där! Borde också ta en tur runt spåret vid Hellasgården snart (men tror jag nöjer mig just med spåret… är tillräckligt obanat för mig).

    Mysig semester ni verkar ha haft med skärgårdsliv och H.fors besök. Ni har väl inte missat cafe Esplanadi i Helsingfors? Hoppas att katten återhämtat sig från festligheterna nu!

  5. Snork: Milspåret är jättefint, men det innebär också lite bergsklättring.. 🙂 5km-spåret är däremot jättefint att springa, men då får man ju ta det några varv om man vill knapra kilometer.. Jag brukade springa från min gamla hood till Söderbysjön och vidare genom skogen till Hellas för att sedan ta 6km ertt varv och hem igen..:) Nu är det lite för långt (för mig iaf) att springa till Hellas, men jag har fina spår i ”mitt”naturreservat här med..:)

    Mmm, semestern har varit underbar! 🙂 ..och nej, vi har inte missat Esplanad.. En av alla underbara pärlor i Hesa! 🙂

    ..och katten, hon sov nästan hela söndagen men enligt rykten så är det full fart på henne igen! Kattrackaren envisades med att vara med i festligheterna och somnade på bordet (!!) halv fyra.. Haha!!

  6. Imorgon ska vi också ta oss till Hellasgården! Vi får se om det blir bara plaskande, eller om vi tar ett varv runt spåret också. Bilderna här såg så trevliga ut, så jag blev lite sugen på spåret igen! Ifall ni är i närheten får ni komma och leta upp oss vid badplatserna 🙂

  7. Som du kanske ser så blev det milspåret för oss med lite utsvävningar. Jag fick tillomed in några backintervaller, hehe! 🙂 Vi orkade dock inte med de överfulla badplatserna utan drog kosan mot andra bad.. Hoppas att ni hade en bra dag!

Kommentera

