fullfartframat.se

än är det semester

Lämna en kommentar

[det kommer bilder, jag lovar!!]

Än så länge är det semester! 🙂

Förra veckan spenderades som sagt på fredens öar i Havet, med en kort stopover i stan igen innan vi begav oss till Borgbacken i Helsingfors. Måste bara rekommendera Borgbacken! Har du småbarn så är den grymt mycket bättre än både Grönan och Tivoli! ..och hur många bergochdalbanor kom vi fram till? Sju? Det inkluderar en fantastisk bergochdalbana i trä. Mys! Hade gärna stannat längre i Hfors (som vanligt) men vi hade en delikat middag väntandes på oss ombord Silja Serenade. Usch, det känns som om jag inte gjort nåt annat än ätit! En sjujäkla massa godis har slunkit ner.. Skärpning i leden nu!

På ön i havet var det party.. så pass mycket att tillomed katten var trött dagen efter.. 🙂 Resterande dagar spenderades med stugliv och besök hos och av goda vännner.. Me like! Härliga soliga glada dagar.

Jag lyckades tillomed klämma in ett joggingpass (ja, jag vet.. patetiskt.. ett enda!!) på ön där jag var ackomponjerad av sjumiljarder flugor.. Usch! Någon annan träning lyckades jag inte med även om jag hade VIP-pass till ett gym.. Suck.. Inte blev det ju bättre när jag insåg att jag var utlåst från SATS bokning. *gruffar lite till* Jag har dock lyckats klämma in nåt löppass till under dagarna som gått men de har tyvärr varit ganska mesiga. Ingen ork, inget pannben.. Hur ska Midnattsloppet och Tjejmilen gå? Jag som skulle vara väl förberedd och vältränad för säsongens lopp. Pyttsan. Det blev inget av det i år igen! Jaja, man kan inte få allt.

Jag har dock fått underbara semesterveckor med min älskling, goda vänner, sol, utflykter, spontana påhitt, resor och nu senast lukten av ny bil. Nej, det luktar inte gott! Men nu är den äntligen hemma, vår Jeppe. 😉

Tillbaka till träningsrelaterade inlägg igen…
Imorgon blir det bloggspinning på SATS Hötorget dock! 🙂 Ska bli grymt kul! Ikväll blir det natingen ett till spinningpass för grymma Katarina i Farsta eller en joggingrunda.. lutar dock mot jogging..

Läste en grymt inspirenade tidning på tåget igår föresten. Aktiv Träning. Den var klart mycket mer inspirerande än både Runners och Fitness har varit de senaste utgåvorna. Dock förstår jag inte riktigt varför den heter ”Magasinet för män” för den kan likagärn avända sig till kvinnor – även om de nu inte testar ”kvinnliga” träningskläder eller annan utrustning. Hursomhaver, så inspirerar den!

Nu närmast väntar Hellasgården och deras terrängspår.. promenadtakt dock! Resten av veckan spenderas som sagt med bloggspinning, skärgårdsliv, roadtrips och soool!

..ja just det ja! Den dära spikmattan tar så in åt helvete mer om man inte har nåt tyg mellan.. 🙂 De rekommenderar ju att börja med en tunn t-shirt [vilket gör att det knappt känns utan ger mest ett jämt tryck] men med bar hud.. Oyoyoy säger jag bara! 🙂 Jäklars vad det brände och pulserade! Speciellt runt mitt lilla problemområde i ryggen..Det var skönt men smärtsamt. Skum känsla.

IMG_1074

Man blev iallafall prickig – rejält!

Kommentera

