fullfartframat.se

jag kunde inte hålla mig längre…

2 kommentarer

..jag föll nog när en god vän berättade om hur han för första dagen på länge inte hade ont i ryggen..

Ja, det var då jag gick och köpte mig en spikmatta. Inte en Shakti utan en Yantra – har dock ingen aning om vad det är för skillnad eftersom ”rosorna” med spikar ser likadana ut. Har dock för mig att Yantran har fler spikar än Shakti.. eller akupressurpunkter som de tydligen heter.

Jag måste erkänna att jag kände mig aningen skeptisk och såg framför mig hur jag skulle komma ner för att lika snabbt rusa upp igen med mattan fast kvar på ryggen.. Jag som normalt inte läser bruksanvisningar och dyligt, läste noggrannt allt som gick att läsa i det lilla häftet som kom med. Fegis som jag är så testade jag även med en tunn t-shirt på. De rekommenderade det faktiskt för första-gångare. 🙂

Lade mig ner sakta och försiktigt men älsklingen som åskådare (han satt ju där bara för att kunna garva åt mig, hmpfr..). Först kändes det ingenting, visst stack det lite men näääh. Vad nu? Skulle det inte göra ont? De pratade ju om smärta i broschyren.. Det här är fanimej inte smärta! Det känns knappt. Jaja, jag får ligga kvar ett tag för att se vad som händer…

piggar2 shaktimattaEfter ett litet tag (en halv minut kanske..) började jag känna av alla miljarders piggar.. lustigt nog var det några få som stack ut mer än de andra och profilerade sig som Kebnekajse, resten kändes som ett jämt varmt tryck. Det var faktiskt riktigt skönt.. Låg och lyssnade på radion, älsklingen tröttnade på mig och gick iväg.. Låg kvar en stund och filosoferade över livet.. blev lite sömnig.. *gäsp* ..och – hör och häpna – jag somnade nästan! Hade inte älsklingen kommit förbi så hade jag nog somnat, haha! Klev upp, synade min prickiga rygg i spegeln och gick och sov en halvtimme. 😛

Lite skoj var det att Sara skrev i sin blogg om att hon också kapitulerat! 🙂

2 thoughts on “jag kunde inte hålla mig längre…

  1. Jag har inte köpt ngn ännu………….;0)

  2. Rekommenderas!!!!

Kommentera

