fullfartframat.se

premiärtur..

Lämna en kommentar

DSC02124Idag var det då ÄNTLIGEN dags att testa nya SPD-pedalerna.. Efter en ordentlig frukost så begav vi oss ut på parkeringen… Det gick väl. Så där. Efter några blåmärken och uppskrapade knän insåg jag att det verkligen är vitalt att knäppa ur skon innan man bromsar. Logiskt. Garva på du.Det gjorde jag med. Uhm, det är ganska länge till Sthlm Triathlon va? *host*

Förutom denna detalj så hade jag ju även fått för mig att byta broms/växelsystem. Eller ja, älsklingen hade gjort det åt mig. Trots fina grejer från Shimano hade jag lite svårigheter att skilja på bakbroms och ”växla ned” på höger hands-sida. De satt för nära varandra helt enkelt. Ehm. Inget vidare. Men skam den som ger sig och efter ett antal varv runt Bullerbygårdarna (ja, bor man i Östergården, Norrgården.. så..) så började det flyta ganska bra.. Det blev ingen långtur dock. Men det kommer!DSC02127

Resten av dagen spenderades i soooolen. Fick en glimt av Babsan i Centrum när hon körde La Dolce Vita.. gick sedan och nynnade på den låten resten av dagen. Phan. Solade på vår fantastiska balkong i sällskap av två färgstarka vänner i form av Lapidus (Stockholm Noir) och Åkesson (French Rosé).

pssst) Sänk några frysta jordgubbar och blåbär i rosévinet nästa gång.. Mumma!

 

Kommentera

