fullfartframat.se

vårruset stockholm 2009

6 kommentarer

17 000 kvinnor/damer/tjejer/brudar/qvinns anmälda till dag 1 26/5
7 startgrupper
8:32 [åtta minuter och trettiotvå sekunder!!] för att avverka den första kilometern *muttrar*
Rasslade in i mål på 31:24, långt under de 25-28 minuterna jag hade planerat.. men glad för det! Eller ja..

Att jag aldrig lär mig! Jag blir lika arg och irriterad på det fullkomliga kaoset som råder bland startgrupperna (nästa år får det tametusan bli grupp 1 eller 2!!) och förbannad på alla segmurvlar som går mitt i vägen när de startar i gruppen ”Jogga snabbt” eller ”Springa”. Whats with that liksom!? Det var damer med ryggsäck, med stavar, med eller utan tjattrande sällskap i bredd, damer i jeans (!!) och folk som slutade springa efter en-två kilometer. Ehum.

Men tro mig, tills nästa år har jag glömt allt detta! 🙂 ..och egentligen gör jag inte det för att kapa minuter eller fixa pb’s.. Nej, jag gör det faktiskt för att det är kul! Ganska magiskt med så många som har ett gemensamt mål! Att ta sig runt den där banan! Så varför blir sur, arg, tvär och förbannad? Nej, som sagt.. nästa år har jag glömt bort mitt gnäll. 🙂

Väl i mål så kändes det inte särdeles jobbigt (nej inte undra på med den hastigheten!) och jag hade kunnat gott och väl fortsatt några kilometer till 😉

6 thoughts on “vårruset stockholm 2009

  1. Bra jobbat! Så där är det väl med ganska mycket – att man glömmer det där som irriterar efter ett tag & bara minns det roliga 🙂

    Ha en fortsatt bra vecka!

    // Pernilla

  2. Jag skall nog se till att påminna dig, du får börja ta för dig i dessa tillställingar. Du har ju betalt för att delta, då skall du kunna få ut 100%. Du får sluta att ha så hög respekt och ödmjukhet för de andra deltagarna, för de skiter ju fullständigt idig ju =(

  3. Vad kul! Det är alltid kul med sådana event.
    kram.

  4. Jag har en utmaning till Dig hos mig..

    // Pernilla

  5. Jag håller med Ghosthack! Fram med armbågarna! Istället för att bara tänka ”flytta på dig din jävla kossa!” skrik det! putta på dom, armbågarna ut…! Visst, dom kan vara där för att lulla omkring o typ gå runt bara för att ha deltagit, men du är där för att tävla! jag hade blivit vansinnig på sånt där!

  6. Fast PTJ och Ghosthack – jag är _inte_ där för att tävla (enbart mot mig själv isåfall)! Jag är där för att uppleva en samhörighet med andra med smma mål.. att jag sen i min iver försöker göra bättre resultat och iomed detta blir irrterad är en annan sak . Ska jag tävla så ska jag starta i grupp ett.. men det är inte min ambition (än). Detta är mer att testa formen för att se att man verkligen utvecklas MEN till stor del att vara del av en helhet.. 🙂 Jag springer ju 5km snabbare ensam. 😉

Kommentera

