fullfartframat.se

över stock och sten

2 kommentarer

Enligt min egen plan för jogging/löpning ligger jag minus 22km den här veckan. Ajdå. Illa. Skärpning i leden önskas omgående! Det är bara att kränga på sig skorna och bege isg ut i spåret. Omgående! Ska bara jobba först, sedan köra ett spinningpass, hem… Hm.. det får bli imorgon och på söndag. Runda milen varje dag skall mao betas av. Det får väl lov att gå. Jag kan iofs leva med ett minus också.

Men det irriterar mig att jag inte kan hålla mig till min uppsatta plan.

Det som stör mig mer är iofs att jag tror att det kan ordna sig genom att samla på sig kilometrarna under två oplanerade dagar istället för tre väl avvägda och PLANERADE pass. Jag suger verkligen på detta med träningsplanering. Ni skulle se mitt bokningschema på SATS. Det förändras. Ofta och mycket!

Idag ska jag dock försöka mig på ett cykelpass på en av innerstads-SATS.. Efter att ha själv bott i Vasastan under måånga år så har jag tyvärr fått en hel del fördomar om gymmen inne i stan. Säkerligen helt utan anledning. Om inte annat så är det hög tid att undersöka om jag har haft fel hela tiden. Dags att ta tjuren vid hornen och stiga in på otrampade stigar. Det är faktiskt lite skrämmande. Vad som är ännu mer skrämmande är att jag ska testa mina nya cykelskor för första gången. Hjälp. kommer det att sluta med att jag kastar av mig skorna och sätter mig tjurande i ett hörn eller kommer de (skorna alltså) att ta mig till nya spinningshöjder? Vem vet.

2 thoughts on “över stock och sten

  1. Kommer säkert å gå bra med spinningen, både med gymmet o skorna! Den nya bloggadressen funkar inte ännu va?

  2. Snorkis (tror dock inte du är minsta snorkig..) adressen fungerar inte ännu, den är förvisso uppköpt och betald men jag har inte pekat om den ännu eller skapat en egen blog management system.. förhoppningsvis ska det ändras under helgen! 🙂 …mellan kilometer-tuggandet! 😉

Kommentera

