fullfartframat.se

nervös?! näeh, borde jag?

7 kommentarer

Det är garanterat något fel på mig. På lördag ska jag springa de där fyrtiotvåkommanågonting kilometerna och jag har inte ens vett att vara nervös!

I och för sig har jag nog inte riktigt fattat än att jag ska ta mig runt så där långt – jag har nog inte ens fattat h u r långt det är. Som längst har jag sprungit något längre än en halvmara, jag har för få långpass i benen och jag har noll koll på kolhydrattömning respektive -laddning, energigeler, taktik eller strategi. Jag vet knappt när min startgrupp står på startlinjen.

Jag vet bara att jag ska ta det lugnt och i m i n takt. Jag får inte stressas upp av att andra springer om mig, för det kommer de garanterat att göra. In i min bubbla.

I dag kämpade jag mig igenom trettio minuter axel- och bålstyrka – ett pass koreograferat av NTC-appen. Tungt och galet svettigt men jag fick bra draghjälp av två starka tjejer. I morgon funderar jag på en lugn lättdistans och på onsdag blir det att bila banan som ska springas på lördag. Kanske jag har vett att bli nervös då? Eller på fredag när jag får nummerlappen i min hand?

Det visar sig…


På söndag ska jag vila, och på måndag, och på tisdag..
ända tills jag känner för att träna igen.

7 thoughts on “nervös?! näeh, borde jag?

  1. Helt rätt. In i bubblan. DITT tempo. Mantra, mantra, mantra!
    Du fixar det! Lycka till! :-)

  2. Oooh, jag har börjar bli nervös. Och inte så lite heller! Jag har också alldeles för få långpass i benen och fick till en misslyckad löpning i lördags. Berätta om bilningen runt banan sedan, sännande att veta! :)

  3. det kommer attgå jätte bra alldeles oavsett hur det går! det kommer att gå bra av just det skälet att du utmanar dig själv och väljer att stiga ur din comfort zone! det är ju värt mer än, ett faktiskt resultat! kramar

  4. Du ska se att när du står på startlinjen faller allt på plats. Du är bättre förberedd än du tror!

  5. <3 till er alla!

  6. massor med lycka till lotta! det kommer gå galant!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 607 andra följare