fullfartframat.se

lyxsnorkk

6 kommentarer

Snorkkning är ett väl känt begrepp bland löparbloggare och är ett (mycket) finare ord för transportlöpning. Att, springandes, ta sig från punkt A till B – när man egentligen kunde ta bilen, bussen eller tåget. Oftast snorkkas det till och/eller från jobbet, men fler och fler springer t.ex. från dagis, till fikastunden eller ”ärende-snorkkning”.

Jag har snorkkat ett fåtal gånger och då har det varit från jobbet till hemmet. Springer jag raka vägen hem så landar det på tretton kilometer men får jag för mig att lyxsnorkka så kan det landa på nästan vad som helst. I går samlade jag ihop en halvmara – tjugoen kilometer.

Färden gick från jobbet på Östermalm, genom (älskade) Vasastan, över Kungsholmen och Södermalm till Marievik/Liljeholmen. Vidare genom Årsta till Globen och gamla Slakthusområdet, genom Enskede, via Svedmyra för att slutligen följa Örbyleden mot Hökarängen, Farsta och slutligen Farsta Strand.

Första milen sprang jag snabbare än beräknat (då fick jag a l l a rödljus och gick dessutom i en uschlig backe – denna mil inkluderar även Västerbron och Liljeholmsbron) men andra milen gick långsammare än förväntat. Det ena ger det andra. Enkel matte.

Många tankar snurrade i mitt huvudet under vägen hem och många ramlade ganska så osökt in på kommande långpass. Jag är inne i en liten dipp just nu och känner av minsta lilla skavank och stelhet – som jag annars knappt skulle lägga märke till. Det är säkert en del av processen, men för mig som upplever det för första gången är det jobbigt. Då är jag oerhört tacksam för goda vänner som tror mer på min förmåga än vad jag själv gör.

Ni är guld värda.

6 thoughts on “lyxsnorkk

  1. Åhh din lilla knäppis! Klart vi tror på dig, du kommer ju att klara det här galant! Att dippa nu är liskom bara bra, ja menar hellre nu än om 2 veckor! Vi toror på dig, jag tror på dig och jag vet att du kommer klara detta galant! Så det så!
    Stor kram/P

  2. Amen to that, Nilla!

  3. men vännen, 21 kilometer är ju jätte långt! och för ett år sen kunde du inte springa så långt! jag tycker du skall vara super stollt över att du ens kan springa så långt. osäkerheten inför ännu längre sträckor ingår och är ofrånkomlig- du är ju utanför din comfort zone! Vilket bara det isig är en bedrift! glöm inte det!

  4. Kärlek till er alla! <3

  5. Aldrig hört ordet förut :) Springer lite då och då till jobbet och hem från jobbet. Ibland kan det bli ett t.o.r. pass. På hemvägen kan jag få för mig att utöka rundan vilket aldrig händer till jobbet. Då har jag 8 km vilket är en ok start på morgonen.

  6. Mikael: Sofie som ”upfann” ordet hade tidigare en blogg som hette Snorkfröken springer (numera Snorkkis springer) – sedan spred sig ordet. :-) Åtta kilometer på morgonen är definitivt inte fy skam! Skönt att börja morgonen så istället för i bilköer, på bussen eller i en trång tunnelbana.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 607 andra följare